Als webwinkelier besteed je veel aandacht aan de optimalisatie van je webshop. Je werkt voortdurend aan het verbeteren van de functionaliteit en fotografie. Maar heb je wel eens aan de teksten in je webwinkel gedacht? Het gebruik van de verkeerde teksten of woorden kan dodelijk zijn voor de conversie. In dit artikel 3 woorden en teksten die je beter niet in je webshop kunt gebruiken.
Welkom in onze webwinkel
Veel webwinkeliers heten bezoekers welkom met een zin als ‘Welkom in onze webshop’ op de homepagina. Op zich erg beleefd bedoeld, maar voor je bezoekers heeft dit geen enkele toegevoegde waarde. Je bezoeker weet allang dat hij welkom is; anders was hij niet naar je webshop gekomen. Gebruik deze waardevolle ruimte in je webwinkel dus liever om kort te schrijven wat mensen in jouw webshop kunnen kopen, en wat jouw winkel anders maakt dan andere webwinkels.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf van ons op de hoogte
Veel webwinkeliers proberen met een tekst als deze in hun webshop e-mailadressen voor hun mailing te verzamelen. Verspilde moeite. Waarom? Consumenten worden overladen met nieuwsbrieven. Je zult als webwinkelier echt alles uit de kast moeten halen om jouw bezoekers te verleiden om zich voor je nieuwsbrief aan te melden. Noem dus duidelijk de voordelen die jouw nieuwsbrief biedt voor de klant. Lees ook ons artikel “Slimme trucs voor meer nieuwsbrief-aanmeldingen”.
Formulier
Mensen hebben negatieve associaties bij formulieren. Logisch, want het invullen van formulieren is vaak een lang en ingewikkeld karwei. Wees dus slim en vermijd dit woord in je webshop. Geef formulieren liever de naam van de taak die bezoekers ermee kunnen vervullen, zoals ‘Inschrijven voor workshop’. Omdat je bezoekers zo precies weten waarvoor ze het formulier invullen, zijn ze ook veel meer gemotiveerd.
Door de bovenstaande formuleringen niet te gebruiken in je webshop, voorkom je dat je klanten misloopt.
Geplaatst in: